آقای خراط زاده فاین تذهبون؟
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
ارض خود می بری و زحمت ما میداری...
آقای محمد خراط زاده
سلام
حقیقت امر این است که اهانت به مردم اراک در فیلم "چراغهایی که روشن نشدند" اظهر من الشمس است و استدلالهای چوبین شما هم ذره ای از این عمل خبط نکاسته و متاسفانه به تصویر کشیده شدن آن در رسانه عزت اله ضرغامی در خور شان و منزلت دانشگاهی نیست که منظور مرحوم حضرت امام است .
در شعور و منش مردم اراک شک نکن ،حتماْ به یاد داری که توهین روزنامه دولت به مردم آذربایجان چه واکنشهایی به دنبال داشت.اگر امروز در فضای مجازی و مطبوعات جوابت را می دهند برای آگاه کردن توست و گرنه هر اثر بی مایه و هجوی ارزش اعتنا ندارد چه برسد به پاسخگویی.
البته بپذیر که اگر اتحاد همین وبلاگنویسان و نویسندگان اراکی در اصول حیثیتی و مقابله با عناصر و اقدامات ضدفرهنگی سر بگیرد دکان ملغطه گری تعطیل می شود.
در پاسخ به نماینده اراک به مواردی اشاره کرده اید که قطعاً عباس رجایی باید به او پاسخ دهد و در صحن علنی مجلس به همراه سید احمد لطفی با استفاده از اخطار قانون اساسی از موکلین خود دفاع کنند و از ضرغامی بپرسند که چرا ؟
در نامه مذکور که مردم فهیم اراک نیز مخاطب قرارداده شده ، چه گستاخانه شما به اصطلاح هنرمند سوابق دینی ، سیاسی و آزادیخواهی این خطه را به چالش کشیده اید!!!؟؟؟.
آقای خراط زاده فاین تذهبون ؟؟این نامه به مراتب توهین آمیز تر از فیلم کذایی است زیرا:
1) عبارت «کاش جای فخر فروشی به گذشتگان و فسیلهای تاریخی، که تمامشان درباری بودند و وکیل و وزیر پادشاهان و نان به مزدهای قاجار و غیره»توهینی به مراتب بدتر از خبط فیلم توهین آمیز است. به راستی چه بر سر بعضی از به اصطلاح اهل هنر آمده که مردان بزرگی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی ،خارچشم ظالمین و وطن فروشان بظاهر روشنفکر کوته بین را درباری و نان به مزد قجر می خوانند.
آیا فخر ورزیدن به آیت الله العظمی آقا ضیاءالدین عراقی (اراکی) که عالم وارسته ای چون آیت الله بهجت را تربیت کرده است مستحق اینگونه نگارش بی ادبانه است؟
2)اینکه سوال کردید اراک چندمین شهری بود که به موج انقلاب پیوست،لازم است بدانی که امام خمینی پرچمدار انقلاب اسلامی در اراک مشغول تحصیل شده اند و همین افتخار بس که مردم اراک پیش تر از شما و خیلی های دیگر که کاسه داغ تر از آش شده اند با انسان وارسته ی تاریخ ساز نه فقط ایران بلکه جهان، نشست و برخاست داشته اند.
از ایثار و فداکاری این مردم دردوران دفاع مقذس و کینه توزی رژیم بعت به آنان که مهمات جنگ می ساختند چیزی به گوشت خورده ؟ میدانی در آن زمان ناآگاهان و عافیت طلبان و افراد مثلاْ رند امروز به گوشه امن خزیده بودند.
3) مردم این سرزمین قبل از آنکه دموکراسی ابزار نان و آب عده ای شود و تو غصه دار پیاده شدنش در این مملکت باشی ، مشروطه خواه بوده اند هیچ به گوشت خورده یا خوانده ای که اولین شهید انقلاب مشروطه مردی از این دیار است.
هیچ می دانی سید عبدالحمید سجادی وفسی نخستین کسی است که در روز انقلاب مشروطیت بدون ترس و هراس جلو رفت و جان خود را فدا نمود و اسم خویشتن را در تاریخ آزادی با خط درشت به صفحه اول آن نگاشت؟
یا هیچ خوانده ای که آيتاللهآقانورالدين عراقی رهبر اصلي جنبش مشروطهخواهي نهتنها در اراك، بلكه در ناحيه مركزي ايران به حساب می آید. نقش او در جريانات نهضت مشروطه در نواحي عراق عجم و ناحيه مركزي ايران را ميتوان با نقش استادش آخوند خراساني مقايسه كرد. اكثر سكنه ايالت عراق عجم و شهر اراك، تحت تاثير وي به مشروطه متمايل شدند و خواستار حكومت قانون بودند. آيتاللهآقانورالدين نقطه اتكا و حامي اصلي مبارزان مشروطهطلب عراقي بود. وي در مواقع حساس و مقاطع سرنوشتساز نهضت مشروطه، با صدور فتاوي و حکم باعث ميشد تظاهرات عمومي به نفع مشروطهخواهان در اراك برپا شود.
بعد از بهتوپبستهشدن مجلس و آغاز دوره استبداد صغير، انجمن ولايتي عراق نيز تعطيل شد اما حضور پرنفوذ آيتاللهآقانورالدين در اراك باعث شد مجاهدين مشروطهطلب اين شهر در دوره استبداد صغير كمتر مورد تعرض و آسيب قرار گيرند. آقانورالدين با استفاده از نفوذ و حرمت خود نزد عوام و خواص، از آزاديخواهان عراق عجم حمايت ميكرد. در سايه درايت او، شهر اراك در ناآراميها و حوادث پرافتوخيز بعد از مشروطه، مخاطرات كمتري را نسبت به ديگر نواحي كشور متحمل شد.
در عصر حاضر هم مردان بزرگی از اراک برخاسته اند که بی اطلاعی تو دلیل فقدان وجود آنها نیست.
4) اما سوال تاُمل برانگیز «نقش مردم اراک در اغتشاشات اخیر علیه دکتر احمدی نژاد »از مواردی است که به راحتی طبل رسوایی ادعاهای شما را به صدا در آورد و البته مقامات سیاسی و امنیتی این خطه باید جوابی دندان شکن نثار این ادعای مشکوک کنند.
5) خطاب به مردم اراک نوشته اید جای تمام این حرفها و شور و هیجانات کاش یک ساعت و نیم می نشستید و فیلم "چراغهایی که روشن نشدند" را می فهمیدید!!! جهت اطلاع شما عرض می کنم مردم اراک بسیار فهیمتر از آنند که گوهر فهم و شعور خود را به پای هر سنگ ناقابلی بریزند.
اما آقای خراط زاده چند نکته:
1)توهین شما در فیلم و اصرارتان به عذرخواهی در کنار توجیهات بی ریشه همه مصداق اختلاف اندازی و تلاش برای برهم زدن وحدت دربین مردم است و امیدوارم مدعی العموم در خصوص فیلم و نوشته توهین آمیز شما وارد عمل شود.
2)به راستی هدف واقعی شما از سوال نقش مردم اراک در اغتشاشات اخیر علیه دکتر احمدی نژاد!!! چیست؟چه لزومی دارد که شما در برابر اعتراض به توهینی که زاییده افکار انتقام جویانه از هم شهریان آباء و اجدادی تان است را به مسئله سیاسی و اعتراضی ربط دهید؟ ایا این اقدام شما فرافکنی نیست؟ احتمال قوی بازار این شگرد رونق پیدا کرده و شما هم به آن توسل جسته اید که هر که با شما نیست و به هتاکی شما معترض است احتمالاً با احمدی نژاد مشکل دارد!!!
3)مردم اراک همشهریان هنرمندی چون مهران مدیری و منیژه حکمت دارند که باعث افتخار و سربلندی این دیارند و برخلاف رویه ناصواب شما محبوب ایران و ایرانیان هستند، انتظار این است که ادب در نوشتار و فیلمهایتان را از آنها و دیگر هنرمندان با اخلاق بیاموزید
4)نگران پرشدن اینترنت و فضای مجازی از انتقاد علیه خود هم نباشید سزوارتر این بود که با برنامه توهین آمیزتان اوقات مردم را با کمک جعبه جادویی به تمسخر نمی گرفتید.
۵)آقای خراط زاده اگر کسی به خاطر فیلم اهانت آمیزت به تو توهینی کرده است و این چنین براشفته شده ای و زمین و زمان را ... گفتی.پس انتظار نداشته باش دیگران هم در برابر تو اینگونه نباشند.
همانطور که در جامعه هنرمندان کسی مثل شما با بی سلیقگی به مردم توهین میکند و نباید آنرا به پای همه نوشت .پس اگر کسی هم به شما توهین کرد آنرا به حساب همه مردم ننویس.
۶)دنیایی عجیبی است کم نیستند افرادی که برای مطرح کردن خود به خود زنی رو می آورند و آیا حرکات و نوشتار شما ازاین قبیل اقدامات نیست؟
مدیر وبلاگ افق نو